Tatranská Haute Route (9.-11.3.2012)

Tatranská Haute RoutePo stopách průkopníků … Skialpový přechod z východu na západ. Maťův nápad mi připadal skvělý, tak proč ho neuskutečnit s našimi milými hosty. V pátek se setkáváme ve složení já, vůdci aspiranti Maťo a Kozel a celkem dalších osm našich oveček. Trochu nám sněží, ale předpověď na víkend je dobrá, sníh by měl po ledovém týdnu taky už více změknout.9.3. – z Tatranské Kotliny vyrážíme na chatu Plesnivec napůl pěšky a napůl na lyžích, sněhu totiž není v této části Tater moc. Chata Plesnivec je velice útulná, moc se nám všem líbí. Jsem zde poprvé, a určitě ne naposled. Paráda.
10.3. – ráno vyrážíme z Plesnivce před osmou ranní, probíjíme se zledovatělým tvrdým sněhem na hřeben a pak pokračujeme s krásnými výhledy přes chatu při Zelenom plese do Baranieho sedla, které zdoláváme s mačkama na nohách. Následuje parádní sjezd k Téryho chatě, dále pak přes Priečne sedlo. V sedle už je na některých znát únava, proto se rozdělujem na dvě skupiny, jedna jde s Maťom a Kozlem traverzem ke Zbojnicke chatě, já s Ondrom 1 a Ondrom 2 si dáváme luxusní sjezd pláněmi mezi Streleckou vežou a Prostredným hrebeňom. Opravdu dlouhý sjezd, končíme už za šera na modré turistické značce. Na chatu to máme ještě necelou hodinku chůze, ale už zcela bezpečným terénem. Sjezd stál opravdu za to. A i večerní posezení a klábosení u pivka.
11.3. – přes noc přišla změna počasí, napadl čerstvý sníh a ve vyšších polohách je velký nárazový vítr a snižená viditelnost. Měníme plán na sjezd k Rainerově boudě a na pásech jdeme k Zamkovského chatě, kde jsme si udělali skvělý náhradní program – lezení na ledové stěně a nácvik vyhledávání s lavinovým vyhledávačem. Perfektní akci jsme zakončili sjezdem na lyžích přes Hrebienok do pizerie ve Starém Smokovci. Byl to opravdu skvělý víkend, hlavně se sešla výborná parta lidí. Věřím, že se ještě spolu uvidíme.

Příspěvek byl publikován v rubrice guide se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.