Dom – Festigrat (3.-7.7.2016)

DSCN6932Na začátku prázdnin opět výstup na jeden z nejkrásnějších vrcholů Alp, švýcarský Dom (4.545 metrů nad mořem). je to nejvyšší vrchol Švýcarska, který je celý na území státu, ostatní vyšší vrcholy jsou vždy na hranicích s jiným státem… Tentokráte s Luckou a Alčou, klientkama cestovní kanceláře Adventura. Lucka ostřílená účastnice jejich zájezdů a Alena, zdatná himalájistka, která má tuto akci jako aklimatizační pobyt před výstupem na ChanTengri.

Počasí je nám bylo předpovídáno naprosto parádní, skoro celý týden azuro a relativně bezvětří, možná sem tam lokální přeháňka z vysokých teplo. No, třeba to vyjde, říkám si doma. A i možná i varianta výstupu Festigrat, severozápadní hranou ze sedla Festijoch. Náročná túra, která v sobě skrývá krom 1.600 výškových metrů výstupu i krátké lezení 30 metrové stěnky obtížnosti za II do sedla. A pak vás čeká Festigrat. My měli skvělé podmínky, tvrdý sníh po celé hraně, skála nebyla žádná. Po předchozích výstupcích i prošláplá stopa, co víc si přát.

1.den) výstup na chatu Domhütte, vysoká vlhkost po předchozích deštích v lese nás slušně odvodnila, potili jsme se jak v sauně. Slušným tempem jsme brzo dorazili na chatu, tak při pivíčku odpočíváme. Zítra nás čeká jen aklimatizačka do sedla, takže nemusíme brzo vstávat.

2.den) aklimatizační výstup do sedla Festijoch, nespěcháme, sz chaty vyrážíme až po osmé hodině po snídani, užíváme si nádherný letní den. Zpět jsme opět brzo po obědě, tak využíváme k odpočinku a spánku před zítřkem.

3.den) den výstupový, budíček máme docela brzo, v 2:30 ráno. Z chaty vyrážíme něco po třetí hodině, hvězdičky nám krásně svítí na cestu. Jdeme docela slušným tempem, po zmrzlém ledovci baby docela krásně „valí”, za dvě a půl hodiny jsme v sedle Festijoch připraveni stoupat hranou Festigrad. Před náma je jen dvojka mladých maďarů, kteří spali v bivaku a vyrazili asi taky dost brzo. Hrana perfektně tvrdá, těsně před vrcholem maďarské duo dorážíme. Na vrcholu parádní podmínka, slunce, výhledy, ne moc silný vítr, to jsem tu ještě nikdy nezažil. Za pět hodin na vrcholu z chaty, krásný čas. Tak šup, pár fotek a valíme dolů, v dáli je vidět přicházející fronta, která by neměla mít ale dlouhé trvání. Sestupujeme normální klasickou cestou, za 4 hodiny jsme u chaty, přebalit a během 2,5 hodin sestupujeme dolů do Randy.

Vyšlo nám to prostě parádně! Díky baby!

Příspěvek byl publikován v rubrice guide se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.